سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهاجرتی هومان ویزا

بخش سنجش سطح زبان آزمون یوس

بخش سنجش سطح زبان آزمون یوس

داوطلبانی که در آزمون یوس (YOS) شرکت کرده و در بخش اصلی آزمون، موفق به کسب نمره ی قابل قبول شده‌ و از دانشگاه مقصد پذیرش دریافت کرده‌اند، باید در آزمون زبان ترکی استانبولی نیز موفق به کسب نمره ی قابل قبول شوند و در این صورت متقاضی می‌تواند برای تحصیل وارد دانشگاه مورد نظر در کشور ترکیه شود، ولی در صورتی که نمره ی زبان متقاضی پایین باشد، قبل از ورود به دانشگاه باید برای تقویت زبان خود در یک دوره‌ی 6 ماهه زبان شرکت کند.

اهمیت آزمون IMAT ایتالیا برای اپلای رشته پزشکی

آزمون یوس ترکیه به چه زبانی برگزار می‌شود؟

دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه باید به زبان ترکی تسلط داشته باشند، اما مسلط بودن به زبان ترکی برای شرکت در آزمون یوس و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه الزامی نیست. دفترچه‌ی آزمون به دو زبان ترکی و انگلیسی توزیع می‌شود و برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه آتاتورک دفترچه‌ی آزمون را به زبان فارسی نیز توزیع می‌کنند. دانشجویان خارجی از جمله ایرانیان می‌توانند به زبان انگلیسی نیز در این کشور تحصیل کنند، بنابراین دانشجویان خارجی با تسلط به زبان انگلیسی و اخذ مدرک آزمون زبان انگلیسی بین المللی و معتبر مانند آیلتس با نمره‌ی قابل قبول می‌توانند از دانشگاه‌های انگلیسی زبان ترکیه پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

البته برای شرکت در آزمون یوس و پاسخ دادن به سوالات نیازی به داشتن مهارت زبانی (ترکی یا انگلیسی) در سطح بالا نمی‌باشد، چرا که سوالات آزمون ماهیت ریاضی دارد و داوطلبان با داشتن سطح پایین زبان می‌توانند به سوالات پاسخ بدهند.

اعتبار آزمون یوس ترکیه چقدر است؟

بسیاری از آزمون‌های ورودی دانشگاه های معتبر دنیا برای اپلای تحصیلی مانند آزمون ACT ، آزمون SAT، آزمون GMAT، آزمون LSAT و غیره دارای مدت زمان محدودی برای اعتبار هستند و پس از پایان مهلت مقرر، اعتبار مدرک مورد نظر منقضی شده و متقاضی در صورت لزوم باید مجددا در آزمون شرکت کند تا آمادگی ذهنی و سطح علمی و آگاهی و تسلط او در خصوص موضوع آزمون دوباره مورد ارزیابی قرار بگیرد.

اعتبار مدرک آزمون یوس ترکیه نیز دائمی نیست و مدت اعتبار آن دو سال است و پس از پایان دو سال، متقاضی برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های دولتی ترکیه باید مجددا در این آزمون شرکت کند و نمره ی قبولی کسب کند.

آزمون GMAT برای اپلای رشته مدیریت

زمان ثبت‌نام و اعلام نتایج آزمون یوس ترکیه

آزمون یوس ترکیه توسط هر دانشگاه به صورت جداگانه برگزار می‌شود و معمولا هر ساله در بهمن ماه زمان ثبت نام در این آزمون آغاز می‌شود و زمان برگزاری آزمون نیز بین اردیبهشت تا تیر ماه خواهد بود. همچنین زمان اعلام نتایج، دو هفته پس از برگزاری آزمون است و نتایج در سایت دانشگاه مقصد که آزمون را برگزار کرده، منتشر خواهد شد و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت دانشگاه از نتایج آزمون مطلع شوند.

ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی از طریق آزمون یوس ترکیه چقدر است؟

هر یک از دانشگاه‌های ترکیه هر ساله 10 درصد از ظرفیت پذیرش خود را به دانشجویان خارجی اختصاص می‌دهند و برای رشته‌هایی مانند پزشکی سالانه 5 تا 10 دانشجوی خارجی از طریق آزمون یوس پذیرش می‌کنند و داوطلبان می‌توانند با کسب نمره‌ی قابل قبول در آزمون یوس ترکیه در یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور پذیرش تحصیلی دریافت کنند.

برای اینکه بتونی یک مهاجرت تحصیلی موفق رو تجربه کنی باید با مقایسه تحصیل در کشورهای مختلف با کمک کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا بهترین کشور رو برای تحصیل ایرانیان انتخاب کنی.

نحوه ثبت نام در آزمون UCAT

مدارک لازم برای ثبت‌ نام در آزمون یوس ترکیه

مدارک لازم برای شرکت در آزمون یوس ترکیه که باید در سایت دانشگاه بارگذاری شود، عبارتند از:

* اصل و ترجمه‌ی رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

* اصل و ترجمه‌ی رسمی ریز نمرات دوره‌ی چهار ساله مقطع دبیرستان

* اصل و ترجمه‌ی رسمی پاسپورت معتبر

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام کنی، اما اطلاعات کافی در مورد شرایط و مدارک لازم نداری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

مدارک لازم برای شرکت در آزمون یوس ترکیه که باید در سایت دانشگاه بارگذاری شود، عبارتند از:

* اصل و ترجمه‌ی رسمی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی

* اصل و ترجمه‌ی رسمی ریز نمرات دوره‌ی چهار ساله مقطع دبیرستان

* اصل و ترجمه‌ی رسمی پاسپورت معتبر

اگر تصمیم داری برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام کنی، اما اطلاعات کافی در مورد شرایط و مدارک لازم نداری، با کارشناسان شرکت مهاجرتی هومان ویزا تماس بگیر و هر سوالی داری بپرس.

از مطالعه مقاله فوق می توان نتیجه گرفت

جهت کسب موفقیت تضمینی در آزمون های زبان ویژه مهاجرت شغلی و تحصیلی ،پزشکان و کادر درمان، قدم اول استفاده از مشاوره های رایگان شرکت مهاجرتی هومان ویزا برای خرید اکانت، نحوه ثبت نام در آزمون و کسب مهارت های مورد نیاز در این آزمون ها می باشد.

 یکی از خدمات ویژه این تیم، مشاوره رایگان اخذ اقامت، اخذ ویزا، سرمایه گذاری خارجی، ثبت شرکت در خارج از کشور، اروپا، امارات… می باشد.

لینکهای کاربردی شرکت مهاجرتی هومان ویزا

·       اخذ ویزا

·       ثبت شرکت در خارج از کشور

·        شرکت مهاجرتی و خدمات مهاجرتی

آزمون های زبان مهاجرت

·       آزمون تافل

·       آزمون oet

·       آزمون آیلتس

·       آزمون پرومتریک

·       آزمون DHA

·       آزمون GRE

·       آزمون PTE

·       آزمون دولینگو

·       آزمون ناتی